الگوریتم گله اسب یا : Horse herd optimization algorithm

الگوریتم گله اسب یا Horse herd optimization algorithm که بصورت خلاصه به آن الگوریتم HOA گفته میشود در سال 2021 ارائه شده است. در ادامه به بررسی این الگوریتم میپردازیم. الگوریتم HOA یک الگوریتم الهام گرفته شده از رفتار اجتماعی اسب ها  می باشد که با تقلید از شش ویژگی مهم از عملکردهای اجتماعی اسبها در سنین مختلفایجاد شده است که عبارتند از: چرارفتن ، سلسله مراتب ، جامعه پذیری ، تقلید ، مکانیسم دفاعی پرسه زدن. الگوریتم HOA بر اساس این رفتارها ایجاد شده است . HOA به دلیل تعدد پارامترهای کنترل...
ادامه مطلب

الگوریتم جستجوی شکار یا hus : آموزش الگوریتم hunting search

الگوریتم جستجوی شکار
الگوریتم جستجوی شکار یا HUS یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته شده از طبیعت است که توسط افتاده و همکاران در سال 2010 معرفی شده است. جستجوی شکار (HuS) یک روش بهینه سازی پیوسته تقریبی می باشد که توسط افتاده و همکاران معرفی شده است. این یک الگوریتم فرااکتشافی الهام گرفته شده از شکار گروهی از حیوانات از قبیل شیر ها و گرگ ها می باشد. آنها شکارچیانی هستند که موقعیت خود را مدیریت میکنند تا شکار را محاصره کنند، موقعیت هر یک از شکارچیان با موقعیت سایرین مرتبط است و بخصوص با موقعیت...
ادامه مطلب

محاسبه ضریب همبستگی پیرسون در متلب به همراه مثال (pearson in matlab)

ضریب همبستگی پیرسون ، یکی از معیار های شباهت می باشد که به بررسی میزان شباهت بین دو آیتم یا بردار می پردازد. در ادامه به نحوه محاسبه ضریب همبستگی پیروسون در متلب می پردازیم.   فرض کنید که میخواهیم معیار پیرسون بین دو بردار زیر را محاسبه کنیم: [crayon-61743b7848144740110877/] برای محاسبه ضریب همبستگی پیروسون در متلب میتوانیم از دستور corr به صورت زیر استفاده کنیم: [crayon-61743b784814d673778725/] به این ترتیب میزان شباهت دو بردار a و b بر اساس معیار پیرسون محاسبه میشود و در x قرار میگیرد.   در...
ادامه مطلب

فیلتر مشارکتی یا Collaborative Filtering : آموزش صفر تا 100

فیلتر مشارکتی یا Collaborative filtering نوعی از سیستم توصیه گر پرکاربرد می باشد که در ادامه به صورت کامل به شرح آن می پردازیم.   این تصویر نمونه‌ای از پیش‌بینی امتیاز کاربر با استفاده از پالایش گروهی (Collaborative filtering) یا فیلتر مشارکتی را نشان می‌دهد. در یک سیستم توصیه گر ، در ابتدا، افراد به آیتم‌های متفاوتی (مانند ویدئو، تصاویر و بازی‌ها) که در سیستم موجود می باشد امتیاز یا رای میدهند. بعد از آن، سیستم یک آیتم را که کاربر هنوز برای آن امتیاز ثبت نکرده است، را بررسی می‌کند و...
ادامه مطلب

سیستم توصیه گر : آشنایی با سیستم های توصیه گر یا سامانه توصیه گر (آموزش جامع)

سیستم توصیه گر یا Recommender System که بعضا به آن سامانه توصیه گر نیز گفته میشود ، نوعی ابزار است که برای تصمیم گیری به کاربران کمک میکند و بر اساس دانش قبلی و رفتار کاربران، به هر کاربر ، آیتم هایی را برای انتخاب ، پیشنهاد میکند.

در این مقاله ، به بررسی سیستم های توصیه گر و
ادامه مطلب

پیاده روی تصادفی یا Random Walk

پیاده روی تصادفی یا random walk
جستجوی تصادفی یا Random Walk یک مکانیزم جستجوی تصادفی است که در حیوانات به وفور دیده میشود. یکی از مهم ترین روش های پیاده روی تصادفی روش Lévy walk یا پیاده روی لوی می باشد. جستجوی تصادفی موجود در حیوانات میتواند به آنها در شکار کردن کمک کند. سیستم های عصبی حیوانات علف خوار و حیوانات درنده آنها را وادار به حرکت در مسیری خاص از مسیر تصادفی به نام پیاده روی لوی میکند تا منابع غذایی را زمانی که سرنخ در دست ندارند را پیدا کنند.   مطالعه بیشتر در...
ادامه مطلب

الگوریتم بهینه سازی کپک مخاطی : الگوریتم slime mould (ارائه سال 2020)

الگوریتم بهینه سازی SMA ، کپک مخاطی
الگوریتم بهنه سازی کپک مخاطی یا Slim Mould یک الگوریتم فراابتکاری جدید است که در سال 2020 توسط چن و همکاران با الهام از رفتار هوشمندانه نوعی کپک بنام کپک مخاطی ارائه شده است.   عجیبه اما واقعیت داره ! کپک هم رفتاری هوشمندانه داره و میتونه خیلی سریع ، بدون خطا و هوشمندانه مسیریابی انجام بده!   الگوریتم SMA یک بهینه ساز قدرتمند مبتنی بر جمعیت  است که در آوریل 2020 ، مقاله ای SMA در مجله معتبر Future Generation Systems Computing یا FGCS منتشر شد. این ویدئو بصورت کوتاه ، شما را با کپک مخاطی آشنا...
ادامه مطلب

الگوریتم جهش قورباغه یا SFLA : الگوریتم قورباغه متحرک چیست؟

الگوریتم جهش قورباغه یا الگوریتم SFLA یک الگوریتم بهینه سازی و فراابتکاری الهام گرفته شده از طبیعت است که در سال 2006 در مقاله ای با نام Shuffled frog-leaping algorithm: a memetic metaheuristic for discrete optimization معرفی شد.   الگوریتم جهش قورباغه مخلوط شده یا Shuffled Frog Leaping Algorithm (به اختصار SFLA)، یکی از الگوریتم های بهینه سازی فرا ابتکاری است که از رفتار اجتماعی قورباغه ها الهام گرفته شده است، و از نظر طبقه بندی، در میان الگوریتم های رفتاری یا الگوریتم های ممتیک (Memetic Algorithms) قرار می گیرد. الگوریتم ممتیک، یک...
ادامه مطلب

رایانش ابری چیست ؟ آشنایی با رایانش ابری ، تعاریف و مباحث آن

‌رايانش‌ ابری يکی ‌از ‌رويکردهای‌ جديد ‌محاسباتی‌ است‌ که ‌در ‌چند ‌سال ‌اخیر ‌مورد ‌توجه ‌بسیار ‌قرار ‌گرفته ‌است‌ و ‌بطور ‌فزايندهای ‌در‌حال‌ گسترش‌ است . ‌در ادامه به بررسی معانی ، تعاریف و جوانب مختلف رایانش ابری میپردازیم. سیستمهای‌ محاسباتی‌ بطور ‌گستردهای ‌در ‌حال ‌کامل‌ شدن‌ هستند‌ تا‌بتوانند‌ پاسخگوی‌ نیازهای‌بشر‌ در مسائل‌ و ‌کاربردهای ‌مختلف‌ علمی،‌ تجاری،‌ اجتماعی‌ و‌...‌باشند. ‌اين‌ تکامل ‌در ‌ابعاد ‌مختلفی‌ صورت‌ گرفته...
ادامه مطلب

الگوریتم شاهین هریس یا الگوریتم HHO ، یا الگوریتم فرابتکاری باز شکاری 2019

[vc_row][vc_column][vc_column_text] الگوریتم شاهین هریس : الگوریتم HHO یا Harris hawks optimization  یک الگوریتم فراابتکاری است که در سال 2019 با تقلید از رفتار شکار نوعی شاهین ، بنام شاهین هریس الهام گرفته شده است. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=".vc_custom_1593851465437{border-radius: 4px !important;}"][vc_column width="1/2"][vc_column_text]در HHO ، یک الگوی بهینه سازی مبتنی بر جمعیت و با الهام گرفتن از طبیعت ، ارائه شده است که به آن بهینه ساز شاهین هریس (HHO) گفته می شود. ایده اصلی الگوریتم HHO ، رفتار مشارکتی و سبک تعقیب شاهین هریس در طبیعت است که به...
ادامه مطلب

الگوریتم فاخته : Cuckoo Optimization Algorithm ، آموزش الگوریتم بهینه سازی فاخته

الگوریتم فاخته ، یک الگوریتم بهینه سازی و فراابتکاری است که در سال 2011 توسط رامین رجبیون معرفی و منتشر شد. این الگوریتم در مقاله ای بنام Cuckoo Optimization Algorithm منتشر شد.   الگوریتم فاخته اولین بار توسط استاد رامین رجبیون ارائه شد. الگوریتم فاخته از سری الگوریتم های فراابتکاری است که از زندگی یک خانواده از پرندگان به نام فاخته ها، الهام گرفته است. الگوریتم بهینه سازی فاخته (COA) با یک جمعیت اولیه آغاز می شود. فاخته های بالغ و تخم‌ها تلاش فاخته ها برای زنده ماندن اساس الگوریتم...
ادامه مطلب

مسئله پیدا کردن کوتاه ترین مسیر در گراف یا شبکه

در مسئله پیدا کردن کوتاه ترین مسیر در گراف ،  ما یک گراف داریم (که میتواند یک شبکه یا هر چیز مشابه ای باشد) و هدف ما پیدا کردن کوتاه ترین مسیر بین گره مبدا و گره مقصد می باشد. یعنی میخواهیم کوتاهترین مسیر بین دو گره مورد نظر در گراف را پیدا کنیم. مسئله پیدا کردن کوتاه ترین مسیر در گراف در نظریه گراف ها مسئله یافتن کوتاه ترین مسیر در حقیقت مسئله یافتن مسیری بین دو راس یا گره می باشد به گونه ای که مجموعه وزن یال ها تشکیل دهنده آن کمینه شود به عنوان مثال می توان مسئله یافتن...
ادامه مطلب

الگوریتم ژنتیک چیست ؟ آموزش کامل صفر تا 100 + فلوچارت ، عملگرها

الگوریتم ژنتیک چیست ؟ GA
در این مقاله ، بررسی جامع الگوریتم ژنتیک ، تاریخچه ، مزایا ، عملگرها و ویژگی های این الگوریتم خواهیم پرداخت. الگوریتم ژنتیک اولین بار توسط جان هلند (Jan Holand) در سال 1970 میلادی یعنی سال 1349 شمسی معرفی شد. برای کسانی که میخواهند با الگوریتم های فراابتکاری یا متاهیوریستیک آشنا شوند و کار بهینه سازی انجام دهند، یادگیری الگوریتم ژنتیک کمک بسیار به سزایی خواهد کرد.     ما در ادامه به سوال پرتکرار الگوریتم ژنتیک چیست؟ پاسخ خواهیم داد و صفر تا 100 این الگوریتم را بررسی خواهیم...
ادامه مطلب

الگوریتم کرم شب تاب یا FireFly Algorithm

الگوریتم کرم شب تاب یک الگوریتم فراابتکاری است که برای اولین بار در سال 2007 توسط Xin-She Yang  برای حل مسائل بهینه سازی معرفی شد. در ادامه بصورت کامل به بررسی الگوریتم FireFly خواهیم پرداخت.   الگوریتم کرم شب تاب یا Firefly Algorithm به اختصار FA) در اواخر سال ۲۰۰۷ و توسط Xin-She Yang معرفی شده است. ایده اصلی الگوریتم FA ، از ارتباط نوری میان کرم های شب تاب الهام گرفته شده است. این الگوریتم را می توان از مظاهر هوش ازدحامی یا Swarm Intelligence دانست، که در آن از همکاری (و احتمالا رقابت) اعضای ساده و کم...
ادامه مطلب

جدیدترین الگوریتم های بهینه سازی : لیستی از 50 الگوریتم های فراابتکاری جدید

جدیدترین الگوریتم های بهینه سازی
در این مقاله ما جدیدترین الگوریتم های بهینه سازی را معرفی خواهیم کرد. لیستی از الگوریتم های فراابتکاری که در سال جاری و سال های اخیر معرفی و منتشر شده اند در ادامه به تفکیک سال انتشار، ارائه شده است اما قبل از آن بد نیست مقدمه ای کوتاه و مختصر در خصوص الگوریتم های فراابتکاری داشته باشیم.   الگوریتم فرا ابتکاری چیست ؟ الگوریتم فراابتکاری یا متاهیوریستیک (به انگلیسی Meta Heuristic) که به آنها الگوریتم های فراتکاملی هم گاها گفته میشود، دسته ای از الگوریتم هایی هستند...
ادامه مطلب

الگوریتم سفره ماهی یا Mantana Ray : یک الگوریتم بهینه سازی جدید MRFO

الگوریتم بهینه سازی سفره ماهی دیو یا Manta Ray Foraging Optimization یک الگوریتم فرابتکاری برای حل مسائل بهینه سازی است که در سال 2020 معرفی و ارائه شده است.

ادامه مطلب

الگوریتم بهینه سازی شکارچیان دریایی : Marine Predators Algorithm

الگوریتم بهینه سازی شکارچیان دریایی (به لاتین Marine Predators Algorithm ) یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته شده از طبیعت است که در سال 2020 معرفی و منتشر شد. الگوریتم شکارچیان دریایی که به اختصار MPA نامیده میشود ، با توجه به استراتژی های حرکتی که شکارچیان دریایی در هنگام به دام انداختن طعمه خود در اقیانوس ها استفاده میکنند الهام گرفته شده است. رفتار و استراتژی غالب جستجو و تعقیب معروف شکارچیان دریایی یعنی حرکت های تصادفی را میتوان با دو روش زیر مدل کرد: روش Lévy flight روش Brownian...
ادامه مطلب

حل مسئله معمای 8 وزیر : بررسی جامع مسئله 8 وزیر در شطرنج ، و روشهای حل آن

مسئله 8 وزیر یا معمای 8 وزیر ، یکی از مسائل معروف در طراحی الگوریتم و هوش مصنوعی است و به چالش قرار دادن 8 وزیر در صفحه شطرنج به طوری که هیچ دو وزیری همدیگر را تهدید نکنند می پردازد.   در ادامه به بررسی کامل معمای هشت وزیر و روشهایی که برای حل آن کار گرفته میشود می پردازیم. معمای هشت وزیر،  در حالت کلی تر به N وزیر معروف است یعنی تعداد وزیرها بجای 8 میتواند هر عدد N ای باشد. مثلا مسئله 4 وزیر ، 16 وزیر یا غیره.   چیدن 8 وزیر در صفحه شطرنج = معمای 8 وزیر در مسئله 8 وزیر ، ما یک...
ادامه مطلب

درخت پوشای مینیمم

مسئله درخت پوشای کمینه
درخت پوشای مینیمم یا Minimum spanning tree که به درخت پوشای کمینه نیز معروف است ، یکی از مسائل مهم در نظریه گراف می باشد. در ادامه به بررسی جامع درخت پوشای مینیمم یا MST می پردازیم و الگوریتم ها و روشهای حل این مسئله را بررسی خواهیم کرد.   درخت پوشای مینیمم چیست؟ درخت پوشا زیرمجموعه‌ای از گراف G است که همه رئوس آن با کمترین مقدار یال‌های ممکن پوشش یافته است. از این رو یک درخت پوشا دور ندارد و هیچ رأس ناهمبندی در آن دیده نمی‌شود. به بیان ساده ، درخت پوشای کمینه یا مینیم ، درختی...
ادامه مطلب

مسئله رنگ آمیزی گراف Graph coloring

مسئله رنگ آمیزی گراف که با نام Graph coloring شناخته میشود ، مسئله کلاسیک در بهینه سازی ، طراحی الگوریتم و هوش مصنوعی است که کاربردهای فراوانی در دنیای واقعی دارد. آشنایی با مسئله رنگ آمیزی گراف : در این مسئله فرض بر این است که یک گراف با N گره یا راس داریم ، و میخواهیم راس های گراف را با m رنگی که در دست داریم رنگ آمیزی کنیم به شکلی که هیچ دو راس مجاوری رنگ یکسان نداشته باشند. فرضیات مسئله به شرح زیر است : تعداد N گره یا راس داریم،تعداد M رنگ داریم ،تعداد رنگ ها کمتر از تعداد...
ادامه مطلب

مسئله کوله پشتی چیست ؟ بررسی کامل KnapSack Problem

مسئله کوله پشتی چیست ؟ یکی از مسائل معروف در هوش مصنوعی ، تحقیق در عملیات و طراحی الگوریتم است که در ادامه به بررسی کامل آن می پردازیم. هدف از مسئله کوله پشتی ، یافتن ماکزیمم ارزش از اجسامی است که در یک کوله پشتی با ظرفیت محدود میتوان قرار داد.   تعریف مسئله کوله پشتی به بیان ساده : مجموعه ای از وسایل داریم که آنها را با اعداد 1 تا n شماره گذازی میکنیم. هر کدوم از وسایل وزن خاص خود را دارد که وزن آنها را نیز با علامت های w1 تا wn نشان میدهیم. هر کدام از وسایل ، ارزش خاص خود...
ادامه مطلب

مسئله فروشنده دوره گرد : travel salesman problem

مسئله فروشنده دوره گرد یا travel salesman problem ، یکی از مسائل کلاسیک و مهم در دنیای بهینه سازی می باشد. [static_block_content id="568"]   تعریف فروشنده دوره گرد : در مسئله TSP تعدادی شهر داریم، و هزینه جابجایی بین شهر ها را نیز میدانیم ، حال میخواهیم کم هزینه ترین مسیری را که میتوانم از شهر x شروع کرده و از تمام شهر های دیگر را فقط و فقط یکبار عبور کنیم و مجدد به شهر x برگردیم را پیدا کنیم. برای فهم بهتر مسئله شکل زیر مشاهده کنید : در این تصویر تعدادی شهر را در صفحه نمایش داده ایم ، اما هدف این است...
ادامه مطلب

الگوریتم گرگ خاکستری : Gray wolf optimizer

الگوریتم گرگ خاکستری
الگوریتم گرگ خاکستری یا  GWO : از سلسله مراتب رهبری، و مکانیسم شکار گرگ های خاکستری در طبیعت تقلید می کند؛ که توسط میرجلیلی و همکاران در سال 2014 ارائه شده است [1]. الگوریتم گرگ خاکستری چیست ؟ الگوریتم GWO چیست؟ الگوریتم گرگ خاکستری یا GWO یک الگوریتم بهینه سازی می باشد که از رفتار نوعی گرگ ، بنام گرگ خاکستری الهام گرفته شده است. به ببان ساده ، با مطالعه و بررسی ویژگی ها و رفتارهایی که گرگ های خاکستری از خود نشان میدهند ، و مدل کردن خصوصیات این گرگ ها ، یک الگوریتم برای حل...
ادامه مطلب

الگوریتم پروانه سلطنتی : الگوریتم بهینه سازی پروانه سلطنتی MBO

الگوریتم پروانه سلطنتی یا الگورتیم MBO یک الگوریتم فرابتکاری برای حل مسائل بهینه سازی می باشد که در سال 2015 با نام Monarch butterfly optimization ارائه شده است. پروانه سلطنتی آمریکای شمالی، نوعی پروانه است که با مهاجرت هزاران مایلی از شمال شرق ایالات متحده آمریکا و جنوب کانادا به سمت مکزیک، در اواخر تابستان و پاییز، شناخته میشود. با ساده سازی و ایده آل کردن مهاجرت پروانه های سلطنتی، و مدلسازی ریاضی حرکات آنها ، نوعی الگوریتم فرا اکتشافی با الهام از طبیعت به نام بهینه سازی پروانه...
ادامه مطلب

الگوریتم بهینه سازی PathFinder : یا الگوریتم فراابتکاری مسیریاب ، PFA

الگوریتم بهینه سازی PathFinder
الگوریتم بهینه سازی PathFinder : یک الگوریتم فراابتکاری جدید است که در سال 2019 ارائه شده است. این الگوریتم که با نام الگوریتم PFA شناخته میشود ، در مقاله ای بنام A New Meta-Heuristic Optimizer: Pathfinder Algorithm در سال 2091 معرفی شد. الگوریتم بهینه سازی مسیریاب : الگوریتم فراابتکاری مسیریاب ، یک الگوریتم جدید برای حل مسائل بهینه سازی است . الگوریتم PFA در سایت ژورنال معتبر ساینس دایرکت منتشر شده است مشاهده مقاله  A New Meta-Heuristic Optimizer Pathfinder Algorithm اگر تمایل به استفاده از این الگوریتم جدید در...
ادامه مطلب

الگوریتم PSO : همه چیز درباره الگوریتم توده ذرات

الگوریتم PSO یا توده ذرات ، که به آن الگوریتم اجتماع پرندگان نیز گفته میشود مخفف عبارت Particle Swarm Optimization است ، که در سال 1995 توسط ابرهارت و کندی معرفی شد. آنچه در آموزش الگوریتم توده ذرات خواهیم خواند : مقدمه ای در خصوص الگوریتم PSO : آشنایی با الگوریتم psoتاریخچه الگوریتم pso : الگوریتم pso چیست؟مقاله اصلی الگوریتم psoشبه کد الگوریتم psoفلوچارت الگوریتم psoفرموله بندی الگوریتم psoدانلود رایگان کد الگوریتم pso آشنایی با الگوریتم توده ذرات یا PSO  الگوریتم فراابتکاری pso یک الگوریتم...
ادامه مطلب

مسئله کوله پشتی در متلب : حل مسئله Knapsack در نرم افزار Matlab

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مسئله کوله پشتی یا Knapsack Problem ، یک مسئله کلاسیک در بهینه سازی می باشد ، یعنی از یکی از بنچ مارک هایی است که در حوزه بهینه سازی بر روی آن زیاد کار شده است. هدف مسئله کوله پشتی پیدا کردن ماکزیمم ارزشی است که میتوان از اجسام مختلف در کوله پشتی ای که ظرفیت مشخصی دارد قرار داد.

[static_block_content id="579"][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
ادامه مطلب

الگوریتم ملخ : الگوریتم بهینه سازی GOA ، ترجمه ، کدنویسی ، اسلاید

الگوریتم ملخ : یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از رفتار ملخ ها در طبیعت می باشد، که در سال 2017 توسط صارمی و میرجلیلی ابداع و معرفی شد. در ادامه هر آنچه در خصوص الگوریتم GOA نیاز دارید را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. آشنایی با ملخ ها ملخ از خانواده حشرات می باشد. آنها بعنوان آفت شناخته میشوند چرا که موجب آسیب زدن به محصولات و کشاوزی می باشند. چرخه زندگی ملخ در شکل زیر نشان داده شده است. [caption id="attachment_346" align="alignnone" width="604"] الگوریتم بهینه سازی ملخ[/caption] الگوریتم بهینه ساز...
ادامه مطلب

الگوریتم جستجوی پنگوئن | کد متلب الگوریتم پنگوئن | ترجمه الگوریتم پنگوئن

الگوریتم جستجوی پنگوئن
متلب24: الگوریتم جستجوی پنگوئن یک الگوریتم بهینه سازی است که در سال 2013 توسط Youcef Gheraibia معرفی شد. در واقع الگوریتم بهینه سازی پنگوئن با الهام ار مشارکت پنگوئن ها در شکار ماهی ایجاد شده است. در این مقاله ما کد متلب الگوریتم جستجوی پنگوئن به همراه ترجمه مقاله الگوریتم جستجوی پنگوئن را برای شما عزیزان قرار داده ایم   عنوان مقاله : Penguins Search Optimization Algorithm لینک دانلود مقاله الگوریتم جستجوی پنگوئن   ترجمه بخش چکیده مقاله الگوریتم پنگوئن : در این مقاله، یک الگوریتم...
ادامه مطلب

کسب درآمد

کسب درامد از پروژه های متلب

فرصتها هیچ وقت منتظر هیچ کس نمی مانند !! اگر محصولی قابل عرضه در حوزه نرم افزار متلب Matlab دارید معطل نکنید و همین امروز آن را برای عرضه در وبسایت متلب مارکت قرار دهید تا از فروش آن به درامد سرشاری دست یابید. یک بار یک محصول آموزشی در حوزه matlab تولید کنید و در سایت متلب مارکت آپلود کنید و یک عمر از آن درامد داشته باشید. یک کد متلب نوشته اید: معطل نکنید کد خود را در سایت متلب مارکت قرار دهید و از فروش آن کسب درامد کنید. کد نویس و برنامه نویس مطلب هستید، همین الان در سایت متلب مارکت...

ادامه مطلب
تماس سریع